ΚΟΛΑΤΣΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΜΕΡΟΣ 1Ο | INMEDHEALTH

Κολατσιό στο σχολείο - Μέρος 1ο

Η σχολική περίοδος ξεκίνησε και δικαιολογημένα κάθε γονέας αναρωτιέται «Τι θα φάει το παιδί μου στο σχολείο; Θα χορτάσει;». Η απάντηση είναι πρωτοτυπήστε και δημιουργήστε μικρά θρεπτικά γεύματα μαζί με τα παιδιά σας ή εκπαιδεύστε τα να κάνουν σωστές επιλογές στο κυλικείο. Μην ξεχνάμε όμως ότι η μέρα του παιδιού πρέπει να ξεκινήσει με ένα πλούσιο και θρεπτικό πρωινό.

Ομολογουμένως, το κολατσιό στο σχολείο είναι άκρως απαραίτητο καθώς το παιδί βρίσκεται εκεί για πολλές ώρες. Παρέχει ενέργεια για να πραγματοποιήσει όλες τις δραστηριότητες, αυξάνει την συγκέντρωση, την προσοχή και την απόδοσή του. Επίσης, καλύπτει ένα μέρος των αυξημένων θερμιδικών του απαιτήσεων, λόγω ανάπτυξης.

Η πιο ασφαλής επιλογή για γεύμα στο σχολείο είναι τα σπιτικά σνακ. Ο γονέας είναι σίγουρος για την ποιότητα αλλά και την μερίδα του γεύματος, που αυτή αποτελεί έναν από τους παράγοντες διατήρησης φυσιολογικού βάρους. 

Η σημασία που δίνεται στην προετοιμασία του γεύματος, οδηγεί το παιδί να καταλάβει την αξία ενός θρεπτικού σνακ στην καθημερινότητά του και μελλοντικά να γίνει τρόπος ζωής. Μερικές ιδέες, χωρίς να ξεχνάμε πάντα την πρόσληψη νερού, είναι:

● Σπιτικές πίτες (σπανακόπιτα, τυρόπιτα, μανιταρόπιτα κ.α.)

● Σπιτική πίτσα, με τυρί, λαχανικά αλλά χωρίς αλλαντικά

● Φρούτα που καθαρίζονται εύκολα ή φρουτοσαλάτα με ξηρούς καρπούς για μεγαλύτερο κορεσμό σε ένα μικρό τάπερ

● Τορτίγια με φιστικοβούτυρο και μπανάνα ή με τυρί ή αυγό, σος και λαχανικά

● Τοστ με ψωμί ολικής, τυρί και λαχανικά

● Ψιλοκομμένα λαχανικά (καρότα, αγγούρι) με τυράκι

● Mix ξηρών καρπών χωρίς αλάτι

● Σπιτικές μπάρες δημητριακών χωρίς ζάχαρη 

● Σπιτική μηλόπιτα, κουλουράκια ή μπισκοτάκια για κάτι γλυκό 

Αποφεύγουμε, όμως, τα συσκευασμένα σνακ που είναι πλούσια σε θερμίδες, αλάτι, ζάχαρη, κορεσμένα λιπαρά και αμφιβόλου ποιότητας λάδι.

Εάν το παιδί σας πηγαίνει σε ολοήμερο σχολείο, τότε εκτός από τα σνακ πρέπει να δίνετε προσοχή και στο μεσημεριανό του γεύμα. Έτσι, σύμφωνα με την μέθοδο του πιάτου θα υπολογίσετε:

Α) ½ πιάτο λαχανικά

Β) ¼ του πιάτου πηγή υδατανθράκων (καστανό ρύζι, πατάτα, μακαρόνια ολικής άλεσης)

Γ) ¼ του πιάτου πηγή πρωτεϊνών (ψάρι, αυγό, κοτόπουλο, κρέας) και δεν ξεχνάμε τα όσπρια που είναι πηγή φυτικών πρωτεϊνών

Συνεπώς, το κολατσιό από το σπίτι έχει μεγάλη σημασία για την διατροφή του παιδιού και με την σειρά του ο γονέας δεν ανησυχεί για την ποιότητα των σνακ. Προσπαθήστε να αφιερώνετε χρόνο στην προετοιμασία του για να καταλάβει το παιδί την αξία του σωστού φαγητού και να μην ντρέπεται να το πάρει μαζί του στο σχολείο.

Πηγές: 

Aileen Zipp & Günter Eissing, “Studies on the influence of breakfast on the mental performance of school children and adolescents”, Journal of Public Health volume 27 (2019), p. 103–110

“The Plate Method for Weight Management”, www.diabetes.co.uk

Κείμενο: Χατζησαββίδου Κωνσταντίνα, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

#inmedhealth
►Βρείτε μας στο Facebook: 
►Βρείτε μας στο Instagram: 
►Βρείτε μας στο Linkedin: 
►Επικοινωνήστε μαζί μας στο inmedhealth.blogspot.gr@gmail.com

Βρείτε μας στο Youtube!

*Οι απόψεις των εθελοντών αρθρογράφων είναι απολύτως προσωπικές και δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη του ιδιοκτήτη.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια