Τι είναι η Prenatal Yoga και ποια είναι τα οφέλη της


Τι είναι η Prenatal Yoga και ποια είναι τα οφέλη της

Η prenatal yoga είναι παρακλάδι της κλασσικής Yoga προσαρμοσμένη στις ανάγκες της εγκύου. Προσφέρει επίγνωση και συνειδητότητα πάνω στα στάδια του περιγεννητικού κύκλου. Προετοιμάζει την έγκυο να έχει έναν φωτεινό και γαλήνιο τοκετό μετά από μια συνειδητή και χαρούμενη εγκυμοσύνη.

Στόχος μας είναι να δοθούν τα κατάλληλα εργαλεία στη μέλλουσα μητέρα ώστε να έχει σωματική αντοχή και ηρεμία με σκοπό να μείνει συγκεντρωμένη, να ακούσει το σώμα της και να εμπιστευτεί το ένστικτό της, αλλά και να διατηρήσει το σθένος της και να είναι παρούσα με επίγνωση στην όλη εμπειρία της εγκυμοσύνης και του τοκετού.

Μέσω της yoga η γυναίκα αποκτά την ικανότητα να αποσπάται από το περιβάλλον, να στρέφεται μέσα και να ακούει το σώμα και το μωρό της. Σκοπός μας είναι να κάνουμε τη γυναίκα να πιστέψει στον εαυτό της και τη δύναμη της φύσης.

Σαν δάσκαλοι yoga αγκαλιάζουμε, φροντίζουμε και καθοδηγούμε τη μέλλουσα ή νέα μητέρα αλλά και τον/τη σύντροφο.

Τα οφέλη της περιγεννητικής yoga είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένα και η yoga συνεχώς κερδίζει έδαφος ως μέθοδος που στηρίζει σωματικά και ψυχονοητικά τη μέλλουσα και τη νέα μητέρα.


Οφέλη της άσκησης στη διάρκεια της κύησης:

- Δυναμώνει το σώμα.

- Οδηγεί σε ευκολότερο τοκετό.

- Δυναμώνει τους μυς του πυελικού εδάφους.

- Βοηθά στην ανακούφιση από συνηθισμένες ενοχλήσεις που εμφανίζονται στην διάρκεια της κύησης (κράμπες, πονοκέφαλοι, πόνοι στη μέση, δύσπνοια, αϋπνία κλπ).

- Αυξάνει την δύναμη και την φυσική αντοχή.

- Βελτιώνει την στάση του σώματος.

- Αυξάνει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση.

- Βοηθά στην ομαλότερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

- Μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης αιμορροΐδων.

- Ελαττώνει την καρδιακή συχνότητα.

- Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίµατος.

- Μετριάζει το αίσθηµα της κόπωσης.

- Προλαµβάνει την κατάθλιψη.

- Βοηθά στη γρηγορότερη επαναφορά της φυσικής κατάστασης και του φυσιολογικού βάρους µετά τον τοκετό.


Τι επιπλέον προσφέρει η yoga στη διάρκεια της εγκυμοσύνης:

- Αναζωογονεί σώμα και πνεύμα.

- Βοηθά το μωρό να πάρει σωστή θέση.

- Βοηθά την έγκυο να χαλαρώσει.

- Μαθαίνει στην έγκυο να ακούει το σώμα της και τις ανάγκες του και να εμπιστεύεται το ένστικτο της την ώρα του τοκετού.

- Οι αναπνευστικές τεχνικές συμβάλλουν στο να ηρεμήσει ο νους, να ελαττωθεί η μυϊκή ένταση με αποτέλεσμα την καλύτερη οξυγόνωση της εγκύου και κατά επέκταση του εμβρύου.

- Εκτός από το μυοσκελετικό και αναπνευστικό σύστημα ρυθμίζει και βοηθάει παράλληλα το ενδοκρινικό και το νευρικό.

- Ποιες αρχές πρέπει να ακολουθούνται κατά την     άσκηση στην εγκυµοσύνη;


Η προθέρµανση και η αποθεραπεία είναι πολύ σηµαντικές, όπως και σε κάθε άλλο πρόγραμμα εκγύμνασης.

Το πρόγραµµα άσκησης πρέπει να αρχίζει αργά και η ένταση να αυξάνεται σταδιακά. Επειδή η παροχή αίµατος στο έµβρυο αυξάνεται κατά τη διάρκεια της εγκυµοσύνης, η παροχή αίµατος για τη µητέρα στην αρχική φάση της άσκησης µειώνεται µε αποτέλεσµα να έχει ένα αίσθηµα ζάλης. Γι’ αυτό το λόγο, η άσκηση πρέπει να αρχίζει σταδιακά.

Η άσκηση πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήµατα, τουλάχιστον 3 φορές την εβδοµάδα, ακόμα και αν πρόκειται για απλό περπάτημα.

Καλό είναι η καρδιακή συχνότητα να μην ξεπερνά τους 140 παλμούς/λεπτό. Η υψηλής έντασης άσκηση µπορεί να αυξήσει την καρδιακή συχνότητα του εµβρύου σε επικίνδυνο βαθµό. Ένας εύκολος δείκτης έντασης είναι να µπορεί η γυναίκα να συζητά κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Η κατανάλωση ικανοποιητικής ποσότητας νερού είναι απαραίτητη για την αποφυγή αφυδάτωσης.

Η άσκηση σε υψηλή θερµοκρασία και υγρασία θα πρέπει να αποφεύγεται. Στη διάρκεια της άσκησης, η παραγωγή θερµότητας αυξάνεται κατά 20 φορές σε σύγκριση µε τις τιµές σε ηρεµία, όπου το έµβρυο έχει φυσιολογικά θερµοκρασία 0,5ºC µεγαλύτερη από τη µητέρα. Οι θερµοκρασίες µητέρας και εµβρύου χρειάζονται μία περίπου ώρα µετά την άσκηση για να επανέλθουν στις φυσιολογικές τιµές ηρεµίας.

Αν η µέλλουσα µητέρα έχει πυρετό δεν πρέπει να ασκείται.

Οι ασκήσεις µε γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης και άλµατα θα πρέπει να αποφεύγονται, γιατί µπορεί να αποτελέσουν αιτία πόνου στη µέση, την κοιλιακή χώρα και τα κάτω άκρα, ή αιτία απώλειας της ισορροπίας.

Η µέλλουσα µητέρα θα πρέπει να φορά ελαφριά ρούχα και ενισχυµένο στηθόδεσµο για την προστασία των µαστών.

Η άσκηση σε ύπτια θέση ή σε πλάγια κατάκλιση στη δεξιά πλευρά για πολλή ώρα µετά τον 5ο μήνα αντενδείκνυται. Η µήτρα βρίσκεται έξω από την πύελο και το βάρος της συμπιέζει την κοίλη φλέβα μειώνοντας την παροχή αίµατος και οξυγόνου στο έµβρυο.


Πότε πρέπει η µητέρα να διακόψει το πρόγραµµα άσκησης;

- Πόνος, συµπεριλαµβανοµένου του πυελικού πόνου

- Αιµορραγία

- Αίσθηση λιποθυµίας

- Ανώµαλη καρδιακή συχνότητα (αρρυθµία ή ταχυπαλµία)

- Δυσκολία στη βάδιση

- Δυσκολία στην αναπνοή


Πότε πρέπει να αποφεύγεται η άσκηση στην εγκυµοσύνη;

Είναι σηµαντικό η µέλλουσα µητέρα να γνωρίζει πως όταν υπάρχουν συγκεκριµένα προβλήµατα κατά την κύηση η άσκηση θα πρέπει να αποφεύγεται.


Αναλυτικότερα, αντένδειξη για την άσκηση στην εγκυµοσύνη είναι:

- η πρόωρη ρήξη µεµβρανών

- η εγκυµοσύνη µε υπέρταση

- η αιµορραγία δεύτερου ή τρίτου τριµήνου

- το ιστορικό αποβολών ή πρόωρων τοκετών

- η ελλειµµατική ανάπτυξη εµβρύου

- το ιστορικό ανεπάρκειας του τραχήλου

- τα καρδιαγγειακά νοσήµατα

- οι λοιµώξεις

- οι αναπνευστικές παθήσεις


πηγή: www.studioone.gr 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια