ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΘΕΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ! | INMEDHEALTH

Ναρκισσισμός και Aυτοθεματοποίηση!

Τελικά ζούμε σε μια κοινωνία ναρκισσισμού;
Πάντοτε ο άνθρωπος ήθελε να προβάλλει τον εαυτό του με σκοπό να δηλώσει την ταυτότητά του και είτε να διαφοροποιηθεί από τη μάζα, είτε να συγκεντρώσει την επιβράβευση και την αποδοχή των σημαντικών άλλων. Η διαφορά είναι ότι πλέον, δηλώνουμε μια όχι διαφοροποιημένη αλλά μαζοποιημένη ταυτότητα, με σκοπό να μας αποδεχτούν οι «σημαντικοί» κι όμως άγνωστοι εκατομμύρια ηλεκτρονικοί άλλοι. Ο ναρκισσισμός είναι πλέον και ψηφιακός.

Η αυτοθεματοποίηση είναι απλή συνήθεια ή εξελίσσεται σε μαζική υστερία;
Δύσκολα αντιστέκεται κανείς στις οθόνες κινητών, tablets και ηλεκτρονικών υπολογιστών, που προσφέρουν ανά πάσα στιγμή της δυνατότητα να κοινοποιήσεις την παρουσία σου, να κάνεις like, να δηλώσεις follow, να φωτογραφηθείς και να φωτογραφίσεις λεπτομέρειες της καθημερινής ζωής. Η λέξη «selfie», που σημαίνει την αυτό-φωτογραφία που βγάζει κάποιος με το κινητό του για να την ανεβάζει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιλέχθηκε ως «Λέξη της χρονιάς» ήδη από το 2013 από το Βρετανικό Λεξικό της Οξφόρδης. 

Και καλώς και κακώς, ο άνθρωπος του σήμερα αποδίδει μεγάλη «ατομική» αξία στο πρόσωπό του.

Όμως κοιτάξτε, αυτός ο σύγχρονος ναρκισσισμός και η αυτοθεματοποίηση δεν κρύβουν μόνο μια εγωμανία αλλά και την ακάλυπτη ανάγκη του ανθρώπου να αναγνωρίζεται από άλλους, να προσδιορίζεται μέσα από τη σχέση του με τους άλλους. Νομίζω ότι ο σύγχρονος Νάρκισσος φωνάζει περισσότερο από ποτέ την ανάγκη του, όχι τόσο να προβληθεί, αλλά να μοιραστεί, να συμμετέχει, να συνυπάρχει.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μας έχουν κατακλύσει;
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά αυτά που χρησιμοποιούν οι νέοι, είναι πάρα πολλά, τα πιο συνηθισμένα σίγουρα πάνω από 30. Εκτός από τα κοινωνικά δίκτυα, έχουμε και μέσα που δημιουργούν ηλεκτρονικές κοινότητες γύρω από θεματικά ενδιαφέροντα, online παιχνίδια, βίντεο, είδη μουσικής.

Τι λένε οι στατιστικές για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους νέους;
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, 50% των εφήβων χρησιμοποιούν κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης περισσότερες από μία φορές την ημέρα. 95% των ανήλικων εφήβων (12-17 ετών) χρησιμοποιεί το internet και 81% είναι εγγεγραμμένοι και χρησιμοποιούν ένα ή και περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στις ηλικίες κάτω των 13 ετών το ποσοστό που είναι εγγεγραμμένο και χρησιμοποιεί ένα ή και περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέρχεται σε 21%.

Ποιοι κίνδυνοι κρύβονται πίσω από την αυτοθεματοποίηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Αρχικός σκοπός των κοινωνικών δικτύων ήταν η επικοινωνία και η απόκτηση νέων φίλων μέσα από ένα σύστημα πυραμίδας. Από εκεί γρήγορα φτάσαμε σε μια μανία αυτό-φωτογράφισης και online υπερέκθεσης. Οι τρέχουσες έρευνες μαρτυρούν ότι τα επίπεδα του ναρκισσισμού είναι πολύ υψηλότερα σε σύγκριση με τις περασμένες γενιές και δεκαετίες. Όμως, όπως η μυθική, έτσι και η σύγχρονη «διαδικτυακή» λίμνη μες στην οποία καθρεφτιζόμαστε ως Νάρκισσοι μας καλεί να βυθιστούμε μέσα της. Αμφίβολο είναι το κατά πόσο ενήμεροι είναι οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων για τους όρους και τις πολιτικές χρήσης των προσωπικών τους δεδομένων. Φανταστείτε εκατομμύρια ανθρώπων σε όλον τον κόσμο να μοιράζουν αριστερά και δεξιά τα προσωπικά τους στοιχεία, να «ξεγυμνώνονται» μπροστά σε μια ηλεκτρονική υφήλιο που παρακολουθεί.

Πηγή: https://blog.melapus.com
Κείμενο: Ιωάννα Γεωργιάδου, Ψυχολόγος 

#inmedhealth
►Βρείτε μας στο Facebook: shorturl.at/aknuQ
►Βρείτε μας στο Instagram: shorturl.at/vC079
►Βρείτε μας στο Linkedin: shorturl.at/isY08
►Επικοινωνήστε μαζί μας στο inmedhealth.blogspot.gr@gmail.com

Βρείτε μας στο Youtube!


*Οι απόψεις των εθελοντών αρθρογράφων είναι απολύτως προσωπικές και δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη του ιδιοκτήτη.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια