Τα συστατικά μιας υγιούς σχέσης μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων
Η σχέση μεταξύ των εργαζομένων και των εργοδοτών είναι πολύ σημαντική σε κάθε κλάδο εργασίας. Μία ισχυρή σχέση μεταξύ αυτών έχει ως αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να νιώθουν ότι τους σέβονται και τους στηρίζουν και αντλούν δύναμη να εργάζονται σκληρά. Αυτά τα συναισθήματα δημιουργούν πάθος και αφοσίωση στον χώρο εργασίας, τρέφουν το ηθικό των εργαζομένων και ενδυναμώνουν γενικότερα το κλίμα της εκάστοτε εταιρείας. Οι ευτυχισμένοι εργαζόμενοι είναι περισσότερο πιθανό να δουλεύουν πιο σκληρά και πιο αποδοτικά.
Η σχέση μεταξύ εργαζόμενου και εργοδότη είναι ο πυρήνας για την επιτυχία κάθε ομάδας. Παρακάτω θα βρείτε 5 ουσιώδη συστατικά που πρέπει να προσέξετε σχετικά με την δημιουργία μίας καλής σχέσης με τους εργαζομένους ή τους εργοδότες σας:
Σεβασμός: και τα δύο μέλη πρέπει να δείχνουν σεβασμό μεταξύ τους για να υπάρξει μία βιώσιμη σχέση. Ένας εργαζόμενος που δείχνει ασέβεια στο αφεντικό του μπορεί να καταστρέψει την ιεραρχική δομή κάνοντας την εταιρεία να αντανακλά μία άσχημη εικόνα. Από την άλλη, ένα αφεντικό που συνεχώς φωνάζει, απειλεί ή κοροϊδεύει τα άτομα της ομάδας του, δείχνει τόσο ασέβεια του όσο και εκφοβισμό απέναντι στους εργαζομένους του. Αυτές οι συμπεριφορές έχουν ως αποτέλεσμα μειωμένο ηθικό, χαμηλή παραγωγικότητα και έλλειψη αρμονίας.
Επικοινωνία: η ανοιχτή επικοινωνία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για μία επιτυχημένη εργασιακή σχέση. Όταν οι εργαζόμενοι ξέρουν ποιες ακριβώς είναι οι ευθύνες τους και τι προσδοκάται από αυτούς, είναι βέβαιο πως θα νιώθουν κομμάτι του συνόλου και θα αποδίδουν περισσότερο. Επίσης, οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν την ευχέρεια να μιλάνε ανοιχτά σχετικά με προβληματισμούς τους, είτε πρόκειται για κάποιο παράπονο σχετικά με την δουλειά είτε για κάποια προσωπική τραγωδία που ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοσή τους.
Υποστήριξη: οι εργοδότες πρέπει να στηρίζουν τους εργαζομένους τους ώστε να ιδρύσουν σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού. Για παράδειγμα, ο εργοδότης μπορεί να δείξει ενδιαφέρον για τους στόχους των εργαζομένων του σχετικά με εμπειρίες, δεξιότητες και γνώσεις που θα ήθελε να αποκτήσει μέσα από την εργασία του στην εκάστοτε εταιρεία. Με αυτόν τον τρόπο μαζί μπορούν να δημιουργήσουν ένα ταιριαστό πλάνο εργασίας που θα έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη του εργαζομένου, η οποία θα ενισχύσει με την σειρά της την ανάπτυξη της εταιρείας. Επιπλέον, μία εποικοδομητική κριτική είναι πάντα ευπρόσδεκτη και μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση και των δύο μελών όταν έρχονται αντιμέτωποι με λάθη.
Όρια: η ύπαρξη ορίων μεταξύ του εργοδότη και του εργαζομένου είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία. Το πρώτο όριο που πρέπει να τεθεί είναι το όριο μεταξύ εργασιακής και προσωπικής σχέσης. Πολλά αφεντικά αρέσκονται στο να συνάπτουν κοινωνικές σχέσεις με τους εργαζομένους τους. Παρόλα αυτά, η δημιουργία τόσο στενών σχέσεων μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα μειωμένη αποδοτικότητα, ακόμα και εκμετάλλευση του ενός μέλους από το άλλο. Το δεύτερο όριο που δεν πρέπει να παραβιάζεται είναι αυτό μεταξύ εργασιακής και προσωπικής ζωής. Οι εργοδότες που πιστεύουν πως επιτρέπεται να επικοινωνούν με τους εργαζομένους τους εκτός των ωρών εργασίας, δείχνουν ασέβεια και έλλειψη ορίων.
Εκτίμηση: οι εργοδότες οφείλουν να δείχνουν πως αναγνωρίζουν και εκτιμούν αυτά που προσφέρουν οι εργαζόμενοί τους στην επιχείρηση, ώστε να ενισχύσουν μία δυνατή και υγιή σχέση μεταξύ τους. Αυτό μπορεί να συμβεί είτε με λεκτικές επιβραβεύσεις είτε με απόδοση bonus, όταν αυτό είναι εφικτό.
Φυσικά, η ισχυρή και υγιής σχέση μεταξύ των εργοδοτών και των εργαζομένων δεν χτίζεται μέσα σε μία νύχτα. Αντιθέτως, χρειάζεται χρόνος και κόπος για να μάθουν να εμπιστεύονται, να σέβονται και να κατανοούν ο ένας τον άλλον.
Πηγή:
Mansor, Z. D. (2015). The Influence of Employerâ€TMs Behavior, Communication and Psychological Ownership in Promoting the Employee-Employer Relationship in the SMEs. Information Management and Business Review, 7(3), 42–49. https://doi.org/10.22610/imbr.v7i3.1152
Κείμενο: Βάσο Σοφία, Κλινική Ψυχολόγος, MSc
#inmedhealth
►Βρείτε μας στο Linkedin: shorturl.at/isY08
►Επικοινωνήστε μαζί μας στο inmedhealth.blogspot.gr@gmail.com
Βρείτε μας στο Youtube!
*Οι απόψεις των εθελοντών αρθρογράφων είναι απολύτως προσωπικές και δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη του ιδιοκτήτη.
0 Σχόλια