Τηλεκπαίδευση: Έχουν όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες; | InMedHealth


Τηλεκπαίδευση: Έχουν όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες; 

Η τηλεκπαίδευση ή η εκπαίδευση από απόσταση με την χρήση των νέων τεχνολογιών πρόκειται για μια μέθοδο διδασκαλίας όχι ιδιαίτερα καινούρια, καθώς εφαρμόζεται εδώ και αρκετά χρόνια σε προγράμματα εκπαίδευσης και εκμάθησης. 

Διακρίνεται σε σύγχρονη και ασύγχρονη και ένας από τους στόχους της είναι η δυνατότητα πρόσβασης σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, σε άτομα που δεν μπορούν με άλλους τρόπους να συμμετέχουν σε αυτά, λόγω της γεωγραφικής θέσης τους και ειδικών ή προσωπικών προβλημάτων. 

Εν έτη 2020 και εν μέσω της πανδημίας που όλοι αντιμετωπίζουμε, η τηλεκπαίδευση αποτελεί λύση για την διασφάλιση της συνέχειας των μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης .  Αναφορικά με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση η σύγχρονη τηλεκπαίδευση αποτελεί την βασική κατηγορία ψηφιακής εκπαίδευσης που προτιμάται.

Πόσο όμως ισότιμη είναι η τηλεκπαίδευση για τα παιδιά;

Η δυνατότητα που μπορεί να έχει ένα μαθητής, ανοίγοντας τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή να παρακολουθεί τα μαθήματα από το σπίτι χωρίς να χάνει την επαφή με τους συμμαθητές και τον δάσκαλό του, αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της τηλεκπαίδευσης. Ακόμη, η εκπαίδευση με την χρήση των νέων τεχνολογιών από απόσταση , εμπλουτίζει το μάθημα με ψηφιακό υλικό πολύτιμο στους μαθητές, αξιοποιώντας την χρήση εικόνων, βίντεο, διαδραστικών παιχνιδιών και ψηφιακών ασκήσεων δημιουργώντας μια εντελώς καινούργια και ενδιαφέρουσα προσέγγιση των όσων διδάσκονται, στα πλαίσια μιας ηλεκτρονικής τάξης. 

Βέβαια για να επωφεληθεί κανείς από τα πλεονεκτήματα της τηλεκπαίδευσης είναι σαφές ότι πρέπει να διαθέτει ηλεκτρονική συσκευή με πρόσβαση στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με έρευνα το 2018 της  Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), 8 στα 10 νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους (ποσοστό 76,5%). 

Ωστόσο, η αδυναμία για ενσύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο που αντιμετωπίζουν αρκετά νοικοκυριά καθώς και η έλλειψη συσκευών, παραμένουν άλυτα ζητήματα. Παράλληλα, με την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης μειώνεται σημαντικά η προσωπική επικοινωνία και επαφή μεταξύ του μαθητή και του διδάσκοντα. Μια οθόνη δεν μπορεί με τίποτα να αντικαταστήσει την φυσική παρουσία του δασκάλου, η οποία μάλιστα κρίνεται αναγκαία για την σωστή διεξαγωγή του μαθήματος, ιδιαίτερα όταν αναφερόμαστε σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και καθοδήγηση, και την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων και κοινωνικών δεξιοτήτων στα παιδιά. 

Επιπρόσθετα, η χρήση της τεχνολογίας και η συμμετοχή στο ψηφιακό μάθημα για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορεί να είναι ιδιαίτερα δυσπρόσιτη, ειδικά αν υπάρχουν φυσικές, αισθητηριακές ή γνωστικές δυσχέρειες. 

Οι παραπάνω λόγοι λοιπόν θα λέγαμε ότι οξύνουν τις ανισότητες μεταξύ των παιδιών στα πλαίσια της εκπαίδευσης και κατά κάποιον τρόπο υποσκιάζουν τα θετικά της τηλεκπαίδευσης στην χώρα μας.

Βιβλιογραφία 

• https://saferinternet4kids.gr/nea/elstat_research/ 

Κείμενο: Χρυσάνθη Σολωμού, Σπουδάστρια Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας.

#inmedhealth
►Βρείτε μας στο Facebook: shorturl.at/aknuQ
►Βρείτε μας στο Instagram: shorturl.at/vC079
►Βρείτε μας στο Linkedin: shorturl.at/isY08
►Επικοινωνήστε μαζί μας στο inmedhealth.blogspot.gr@gmail.com

Βρείτε μας στο Youtube!



*Οι απόψεις των εθελοντών αρθρογράφων είναι απολύτως προσωπικές και δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη του ιδιοκτήτη.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια