Πώς να ενισχύσουμε το διάβασμα το καλοκαίρι; | InMedHealth

 

Πώς να ενισχύσουμε το διάβασμα το καλοκαίρι; 

Το διάστημα του καλοκαιριού είναι μια περίοδος ξεγνοιασιάς και ξεκούρασης, για μικρούς και μεγάλους. Κι ενώ λοιπόν μπήκαμε στον τρίτο μήνα του καλοκαιριού, μήπως αναρωτιέστε πως να πείσετε τα παιδιά να πιάσουν στα χέρια τους κάποιο βιβλίο; Ένα είναι σίγουρο: Μην προσπαθείτε και πολύ! 

Είναι πράγματι σημαντικό τα παιδιά να διατηρούν επαφή με τον γραπτό λόγο, ωστόσο το διάστημα αυτό καλό θα είναι αυτή επαφή να διατηρείται με πιο απλό τρόπο και στα πλαίσια της καθημερινότητας κι όχι υπό αυστηρούς όρους, όπως όταν υπάρχουν οι σχολικές υποχρεώσεις. Πώς όμως θα γίνει αυτό; 

Φτιάχνουμε λίστες: Ενθαρρύνουμε το παιδί να καταγράψει, με την δική μας καθοδήγηση, τα ψώνια της εβδομάδας, όλα όσα πρέπει να πάρουμε μαζί μας για τις διακοπές, το ημερήσιο πρόγραμμα. Το παιδί έτσι διατηρεί επαφή με τον γραπτό λόγο και αξιοποιεί την δεξιότητα του γραψίματος πρακτικά στην καθημερινή του ζωή. 

Επιλέγουμε βιβλία: Αφήνουμε στο παιδί την επιλογή να διαλέξει βιβλίο με βάση τις δικές του προσωπικές προτιμήσεις. Με τον τρόπο αυτό αυξάνετε τις πιθανότητες να το διαβάσει και να επιλέξει να περάσει τον χρόνο του με αυτό. 

*Extra tip: Μπορείτε να αγοράσετε βιβλία που περιλαμβάνουν CD από το  οποίο τα παιδιά ακούνε την ιστορία. Έτσι, τα παιδιά εξασκούν την ακουστική τους αντίληψη και τον οπτικοακουστικό τους συντονισμό, κάνοντας την ανάγνωση βιβλίου ιδιαίτερα ευχάριστη. 

Παίζουμε παιχνίδια με λέξεις: Επιλέγουμε παιχνίδια που προϋποθέτουν την ανάγνωση , όπως το taboo , ή και την γραφή λέξεων, όπως το Όνομα – Ζώο – Πράγμα. 

Μαγειρεύουμε μαζί: Στα περισσότερα παιδιά αρέσει η μαγειρική ιδιαίτερα! Ζητήστε από το παιδί να σας διαβάσει τα υλικά και τα βήματα για την παρασκευή κάποιου φαγητού ή γλυκού και εσείς ακολουθήστε τις οδηγίες του. Το παιδί έτσι έρχεται άμεσα σε επαφή με το κειμενικό είδος των οδηγιών και κρατά επαφή με την ανάγνωση διασκεδαστικά, προάγοντας παράλληλα την συνεργασία. 

Ξεχάστε τις σχολικές επαναλήψεις! : Τα παιδιά έχουν ανάγκη από ξεκούραση. Επίσης το διάβασμα δεν είναι εποικοδομητικό μόνο κάνοντας επαναλήψεις ή διαβάζοντας σχολικά βιβλία. Ο γραπτός λόγος είναι παντού γύρω μας και τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να έρχονται συνεχώς σε επαφή μαζί του με φυσικό και πρακτικό τρόπο μέσα από την καθημερινή ζωή. 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 

Robert S. Feldman, Εξελικτική Ψυχολογία Δια βίου ανάπτυξη, Μτφρ.: Ζωή Αντωνοπούλου, Επιστ. Επιμ.: Ηλίας Γ. Μπεζεβέγκης, εκδ. Gutenberg, 2011 

Χατζηχρήστου, Χ. (2011). Αναγνώριση, Έκφραση, Διαχείριση Συναισθημάτων, Αθήνα: τυπωθήτω. 

Κείμενο: Χρυσάνθη Σολωμού, Απόφοιτη επιστημών της εκπαίδευσης και κοινωνικής εργασίας.


►Βρείτε μας στο Facebook: shorturl.at/aknuQ

►Βρείτε μας στο Instagram: shorturl.at/vC079

►Βρείτε μας στο Linkedin: shorturl.at/isY08

►Επικοινωνήστε μαζί μας στο inmedhealth.gr@gmail.com

*Οι απόψεις των εθελοντών αρθρογράφων είναι απολύτως προσωπικές και δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη του ιδιοκτήτη.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια